top of page
תמונת הסופר/תירון-תמיר

ג'י סיטי במהלך מבריק

עודכן: 18 בדצמ׳ 2023

חברת ג'י סיטי הודיעה אתמול (12/12/2023) על ביצוע הנפקה פרטית של כ-7.6 מ' מניות שהם כ-4.09% מהחברה (כ 3.3% בדילול מלא) לגופים מקבוצת מגדל חברה לביטוח בע"מ וכן לניצעים נוספים שאינם בעלי עניין בחברת ג'י סיטי ולא יהפכו לבעלי עניין בחברה בעקבות ההנפקה הזאת.

ההנפקה היא כנגד האגח ההיברידיות של ג'י סיטי אירופה (חברה בת של ג'י סיטי) המוחזקות ע"י הניצעים (חברת מגדל ומשקיעים נוספים).

לאחר ההנפקה הזאת, תחזיק חברת ג' סיטי 22.4% מהאגח ההיברידיות שהונפקו.

זאת עיסקה מעולה בעיקר לבעלי המניות של ג' סיטי וכנראה גם למשקיעים באגח ההיברידיות וכתוצאה מכך, ההון העצמי של החברה גדל בכ 190 מיליון שקלים.

מחזיקי האגח ההיברידיות קיבלו למעשה פרמיה של כ 25% (מכיוון שהאגח נסחרת בימים אלה בסביבות 40 סנט (של יורו) ואילו בעלי המניות של ג'י סיטי קיבלו פרמיה גבוהה הרבה יותר. חברת ג'י סיטי למעשה קנתה את החוב של האגח ההיברידיות בחצי מחיר או לחילופין, היא פרעה את מלוא החוב לבעלי אגרות החוב והנפיקה להם מניות במחיר כפול ממחיר הבורסה של הנייר.


כצמן שוב הוביל מהלך מבריק ונתן חיזוק משמעותי למחזיקי האגח ההיברידיות, עם פרמיה של 25%, אבל התרומה הגדולה ביותר של העיסקה היא למחזיקי המנייה.

כצמן קנה חוב בחצי מחיר או לחילופין הוביל גיוס הון במחיר כפול ממחיר הבורסה (שבא לידי ביטוי בפרמיה עתידית של 100% לפחות למחזיקי המניה!) ולכן המנייה צריכה לעלות.

הסוחרים, לעומת זאת, רואים מול העיניים עוד מניות וחושבים "עוד פעם דיללו אותנו" ולכן הם הורידו את המנייה, אבל הסוחרים טועים, מכיוון שהם שכחו שהשווי של ג'י סיטי גדל משמעותית יותר מהדילול.

הסוחרים כנראה יתעוררו שוב בדוח השנתי, כשהם יראו את השפעת העיסקה על ההון וכנראה גם על הדירוג של חברת ג'י סיטי וכתוצאה מכך על הורדת עלויות החוב של החברה.



השווי של האגח ההיברידית שמשתקף מהעיסקה, הוא כ 50 סנט של אירו וזאת לפי כ 12 שקלים למניה של ג׳י סיטי ביחס ההמרה של 6.037 אגח למניה לפי שער חליפין של כ 4 שקלים לאירו.


המשקיעים שמשתתפים בהנפקה הזאת (נקרא להם מגדל ושות') מעריכים כי שהאפסייד במניה יהיה גדול יותר מאשר באגח ההיברידית.

האגח ההיברידית מציע כרגע יותר מהכפלה עתידית משער ~ 50 לשער 100 סנט ומשתמע מכך שמגדל ושות' מוכרים את האגח שבידיהם בחצי פארי, מכיוון שהם חושבים שהמניה תעלה יותר, אחרת הם לא היו מסכימים לעיסקה הזאת.

כלומר יש כאן משמעות חיובית מאד למחזיקי המניה בטווח הארוך וזאת לצד החשש הנוכחי מדילול בקרב משקיעים מסוימים.


העיסקה הזאת מהווה הבעת אמון מוסדית במניה וזה ממש לא מובן מאליו, בודאי לא בימים אלה… 

המשמעות לחברת ג'י סיטי היא מרחיקת לכת, מכיוון שהגידול בהון העצמי עתיד להוביל בהמשך לשיפור בדירוג וירידה בריבית על החוב, דבר שיתרום תרומה נוספת לבעלי המניות.

המהלך שהוביל כצמן הוא לא טריוויאלי בכלל מכיוון שהוא גורר דילול של נורסטאר וכתוצאה מכך גם דילול שלו עצמו במישור הפרטי, אבל כצמן כמו כצמן הוכיח כבר מספר פעמים שהוא עושה מה שטוב לחברה ולא בהכרח רק מה שטוב לכצמן.


הסוחרים שרואים מול עיניהם הנפקה, הובילו את מחיר המנייה מטה, אבל זאת חשיבה מוטעית ומבט קצר טווח. אמנם נכון שבעלי המניות דוללו, אבל עליית הערך המיידית שתנבע מהמהלך הזה, גדולה יותר מהדילול וכתוצאה מכך, השווי הכלכלי לכל בעל מניות עלה!


חשוב לציין שעל הקונים חל איסור למכור את מניות ג'י סיטי בבורסה למשך שישה חודשים מיום הקצאתן (להלן "הנעילה") ובמשך שישה רבעונים עוקבים מתום ששת חודשי הנעילה, יהיו המשקיעים המסווגים רשאים להציע בכל יום מסחר כמות מניות שלא תעלה על הממוצע היומי של מחזור המסחר בבורסה במניות החברה 

כמו כן, הקונים לא יוכלו להציע למכירה ברבעון אחד, כמות מניות העולה על אחוז אחד מההון המונפק והנפרע של החברה ועצם העובדה שהם הסכימו לכך, מעידה על האמון שלהם בחברה.


כצמן כבר הוכיח בעבר שהוא יודע להפוך את הלימונים החמוצים ללימונדה מתוקה, אבל הפעם הוא הוכיח שהוא גם אשף פיננסי שדואג לאינטרסים של כלל המחזיקים ובעיקר לבעלי המניות, גם "במחיר" של דילול שלו ברמה הפרטית.

הלוואי שהרבה בעלי שליטה בחברות היו נוהגים כמוהו (ולא רק הם…).


דבר נוסף לגבי המשקיעים המסווגים: מי שפוחד מהסדר או מחדלות פירעון באגח של חברה מסוימת, לא משקיע במניות של אותה חברה.

כמו במקרים רבים, השוק עדיין לא הפנים את משמעויות העיסקה הזאת. סוחרים לא מבינים אותה. הם שומעים "הנפקה" וחושבים "דילול". 🤷‍♂️


לחצו כאן להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. כך תוכלו לקבל עדכונים מהירים על התפתחויות בשוק.

לחצו כאן להצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו ותקבלו סירטונים שלנו על נושאים חמים בשוק ההון.

לחצו כאן להגעה לעמוד הספוטיפיי שלנו.










פוסטים אחרונים

הצג הכול

אינטליגנציה מלאכותית ואנרגיה

האינטליגנציה המלאכותית (AI) עוסקת בפיתוח מכונות ותוכניות מחשב שמסוגלות לבצע פעולות שפעם נחשבו פעולות שרק בני אדם יכולים לבצע אותן. בעזרת...

3 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Dec 17, 2023
Rated 1 out of 5 stars.

אז המוסדיים שעשו את העסקה הפסידו פעמיים גם מכרו את האג"ח ההיברידי בחצי מחיר וגם קנו מניה במחיר יקר תוך כדי דילול.

יכלו לקנות בשוק במחיר זול יותר.


כצמן, אכן קוסם :-)

Like

Guest
Dec 17, 2023
Rated 1 out of 5 stars.

אתם כותבים עמוק מתוך פוזיציה.


מי שקנה את המניות יכל לקנות בשוק ביותר זול וללא דילול בכלל.

Like

Guest
Dec 13, 2023

תודה

Like
bottom of page