top of page
תמונת הסופר/תירון-תמיר

חיים כצמן לא מוריד רגל מהגז

עודכן: 3 בינו׳

אחרי ההצעה מהשבוע שעבר להחלפת אגח היברידיות של ג'י סיטי אירופה במניות ג'י סיטי, יוצאת הפעם חברת נורסטאר בעסקה חדשה להחלפת אופציות של מניות ג'י סיטי (אופציה 2 של נורסטאר) במניות נורסטאר.

לחברת נורסטאר יש 10,131,504 אופציה 2. - אופציות אלה מאפשרות למחזיקים להמיר אותן למניות ג'י סיטי תמורת 1400 אגורות (14 שקלים) עד יולי 2024.

חברת נורסטאר מציעה למחזיקי אופציה 2 להמיר כל 100 אופציות כאלה ל 18 מניות נורסטאר (או אם תרצו בניסוח שלנו: להמיר כל 5.5556~ אופציות למניית נורסטאר אחת).

זהו צעד מבריק שמטרתו להגן על נכס הליבה של נורסטאר והוא צפוי להביא לעליית ערכן של מניות ג'י סיטי מכיוון שעסקת ההחלפה מעניקה 10% פרמיה על מחיר האופציה בשוק ומדגישה את הבעת אמון של חיים כצמן בשווי של מניות ג'י סיטי.

טרם העיסקה יש, כאמור, 10,131,504 אופציות 2 של נורסטאר ומתוכן 3,045,550 מוחזקות על ידי חברת אורורה* (כ 30%).

כלומר אילולא הצעת הרכש הזאת ובהנחה שמניית ג'י סיטי הייתה מגיעה לשער 1400, המרת אופציה 2 של חברת נורסטאר, הייתה משחררת לשוק כ 7.1 מיליון מניות ג'י סיטי (כ 10.1 מיליון מניות ג'י סיטי בסה"כ פחות כ 3 מיליון מניות ג'י סיטי, שכרגע נמצאות בידי אורורה) וזה היה עלול לדלל את אחזקתם של כצמן ונורסטאר במניית ג'י סיטי.

רכישת האופציה האמורה צפויה למנוע תרחיש זה ולמנוע (או לפחות להקטין מאד) את דילול אחזקתם של כצמן ונורסטאר במניות ג'י סיטי, גם לאחר שהמניות החסומות מעסקת האג"ח ההיברידית, יגיעו לשוק.


חשוב לציין שעפ"י תנאי ההצעה הנוכחית, חייבת להיות היענות של לפחות 50% כדי שההצעה אכן תתממש.


עובדה מעניינת: 

אם אכן תהיה היענות להצעה במלואה, הרי שכ 7.1 מיליון מניות ג'י סיטי שכנגד אופציה 2 של נורסטאר, יחזרו באופן מלא לידי נורסטאר.

להזכירכם, לפני כשבוע (12/12/2023) הודיעה חברת ג'י סיטי שהיא תנפיק לכמה משקיעים מסווגים 7.6 מיליון מניות ג'י סיטי תמורת האגח ההיברידית של חברת ג'י סיטי אירופה.

כלומר על ידי ההצעה הנוכחית, חברת נורסטאר מבצעת סוג של "אנטי-דילול" של אחזקותיה בחברת ג'י סיטי וכך שומרת נורסטאר על כוחה ושליטתה בג'י סיטי.


בשלב ראשון הצעת הרכש הנוכחית מדללת את מחזיקי מניות נורסטאר ולכן היא פוגעת בהם, אבל בטווח הארוך, היא שומרת על נכס הליבה (ג'י סיטי) ולכן היא מיטיבה עם מחזיקי מניות נורסטאר.


אם ג'י סיטי תיסחר בכ 15.5 שקלים למניה ביולי 2024 (מועד פקיעת האופציה), אז השווי הפנימי של האופציה יהיה כ 1.5 ש״ח (שזהו גם מחירה היום... בהתחשב בתוספת מימוש של 14 שקלים).

במצב כזה שווי מניית נורסטאר יעלה בכ 7 שקלים לעומת היום וזאת בעקבות העליה במחיר מניית ג'י סיטי כי כי הרי ידוע לכל שמניית נורסטאר היא למעשה אופציה על מניית ג'י סיטי.

לכן סביר מאוד שמחזיקי אופציה 2 של נורסטאר יסכימו לעסקת ההחלפה הנוכחית.


* אורורה היא חברה בשליטת חיים כצמן.


לחצו כאן להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. כך תוכלו לקבל עדכונים מהירים על התפתחויות בשוק.

לחצו כאן להצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו ותקבלו סירטונים שלנו על נושאים חמים בשוק ההון.

לחצו כאן להגעה לעמוד הספוטיפיי שלנו.





פוסטים אחרונים

הצג הכול

אינטליגנציה מלאכותית ואנרגיה

האינטליגנציה המלאכותית (AI) עוסקת בפיתוח מכונות ותוכניות מחשב שמסוגלות לבצע פעולות שפעם נחשבו פעולות שרק בני אדם יכולים לבצע אותן. בעזרת...

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page