top of page
תמונת הסופר/תירון-תמיר

מה זה "דם ברחובות"?

עודכן: 7 ביוני 2023

"דם ברחוב" הוא ביטוי נפוץ בשוק המניות כדי לתאר מצב שבו מחירי המניות חוו ירידה משמעותית, וכתוצאה מכך יש פאניקה ופחד גדול מאד בקרב המשקיעים.

הביטוי הזה מתייחס לירידה ואו להתרסקות בשוק, אשר מובילות לירידות חדות במחירי המניות, ליצירת סביבה של פסימיות קיצונית והן גורמות לאנשים רבים למכור את ניירות הערך שהם מחזיקים, לעיתים קרובות ללא מחשבה.


הביטוי "דם ברחוב" מיוחס לא פעם למשקיע הידוע, ברון רוטשילד, שאמר, "הזמן לקנות הוא כשיש דם ברחובות, גם אם הדם הוא שלך".

עם זאת, קשה לאתר את מקורו המדויק של הביטוי, והוא שימש בהקשרים שונים לאורך ההיסטוריה.


הברון רוטשילד, בן למשפחת הבנקאים רוטשילד, השתמש בביטוי זה במהלך תוצאות קרב ווטרלו בתחילת המאה ה-19.

הקרב הזה גרם לטלטלה משמעותית בשוק ולאי ודאות, ומשקיעים רבים היו במצב של פאניקה.

רוטשילד ראה הזדמנות לקנות מניות במחירים נמוכים, והכיר בכך שהסנטימנט בשוק הגיע לפסימיות קיצונית.


הביטוי משקף את פילוסופיית ההשקעה המנוגדת. של קנייה כאשר אחרים חוששים ומוכרים, תוך שימת דגש על החשיבות של נקודת מבט ארוכת טווח וחיפוש הזדמנויות בזמנים של מצוקה בשוק.

בעוד שהברון רוטשילד מזוהה לעתים קרובות עם הביטוי, הוא אומץ ונעשה בו שימוש על ידי משקיעים ופרשני שוק רבים לאורך השנים כדי לבטא את הרעיון של ניצול הזדמנויות בתקופות של סערת שוק ואו רידות/התרסקות שערים ואו מיתון בשוק כדי לרכוש נכסים במחירים מוזלים.


הביטוי "דם ברחוב" מייצג באופן מטפורי את הרעיון שרגשות המשקיעים מתגברים, ויש תחושה של פחד ומצוקה בשוק והוא מצביע על כך שעשויות להיות הזדמנויות למשקיעים נבונים למצוא מציאות ולקנות מניות במחירים מוזלים משמעותית.


הרעיון מאחורי "דם ברחוב" נטוע באסטרטגיית ההשקעה המנוגדת, הכוללת נטילת עמדות מנוגדות לסנטימנט השורר בשוק.

משקיעים שפועלים ברוח הביטוי הזה, מאמינים שבתקופות של פסימיות קיצונית בשוק, כשאחרים מוכרים בפאניקה, עשויות להיות הזדמנויות לקנות מניות איכותיות במחירים אטרקטיביים.


עם זאת, חשוב לציין שזיהוי הזדמנויות ההשקעה הנכונות בתקופות כאלה, דורש ניתוח ושיקול דעת מדוקדק. ירידה בשווקים יכולה להיות מלווה בבעיות משמעותיות המשפיעות על חברות או על הכלכלה הכללית, ולא כל המניות שירדו במחיר, יתאוששו בהכרח באותו אופן.


לכן, על המשקיעים לערוך מחקר יסודי, להעריך את היסודות הבסיסיים של החברות שהם שוקלים, ולנהוג בזהירות בעת יישום אסטרטגיות סותרות.

הביטוי "דם ברחוב" משמש כתזכורת להיות עירניים, אופורטוניסטים וסלקטיביים כאשר מחפשים הזדמנויות השקעה פוטנציאליות בתקופות של סערת שוק.


לחצו כאן להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. כך תוכלו לקבל עדכונים מהירים על התפתחויות בשוק.

לחצו כאן להצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו ותקבלו סירטונים שלנו על נושאים חמים בשוק ההון.




10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

댓글

별점 5점 중 0점을 주었습니다.
등록된 평점 없음

평점 추가
bottom of page