top of page
תמונת הסופר/תירון-תמיר

מהי השקעת CHERRY PICKING ?

עודכן: 7 ביוני 2023

השקעת CHERRY PICKING (צ'רי פיקינג) - השקעת קטיף דובדבנים.


השקעת צ'רי פיקינג מתייחסת לגישה הסלקטיבית של בחירה רק בהזדמנויות ההשקעה המבטיחות או הטובות ביותר תוך התעלמות מהשאר.

זה כרוך בבחירה קפדנית של השקעות שצפויות להניב תשואות גבוהות יותר או לשאת בסיכון נמוך יותר בהשוואה לשוק הרחב יותר או לאפשרויות ההשקעה הזמינות.


המונח "קטיף דובדבנים" מרמז על בחירת האפשרויות הטובות ביותר או הנחשקות ביותר, בדומה לבחירת הדובדבנים הבשלים והמושכים ביותר.

משקיעים העוסקים בהשקעה כזאת, מתמקדים בדרך כלל בנכסים, במגזרים או בשווקים ספציפיים שלדעתם ישיגו ביצועים טובים יותר מאחרים.


השקעת קטיף דובדבן יכול להתבצע על סמך גורמים שונים, כגון ניתוח ביצועים פיננסיים, מגמות בשוק, תחזית ענף או קריטריוני השקעה ספציפיים. זה עשוי להיות כרוך בביצוע מחקר מעמיק, שימוש במודלים כמותיים או הסתמכות על חוות דעת של מומחים כדי לזהות השקעות בעלות פוטנציאל חיובי.


בעוד שהשקעת קטיף דובדבנים עלולה להוביל לתשואות גבוהות יותר, היא טומנת בחובה גם סיכונים מסוימים. בחירת השקעות על סמך מידע מוגבל או העדפות סובייקטיביות עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות או ריכוזיות מוגזמת בנכסים או במגזרים מסוימים.

בנוסף, האופי הסלקטיבי של קטיף הדובדבנים יכול להכניס הטיות ולהגביר את הסבירות לקבלת החלטות השקעה גרועות.


חשוב למשקיעים לשמור על תיק השקעות מאוזן ומגוון כדי להפחית סיכונים. זה כרוך בבחינת מגוון אפשרויות השקעה בסוגי נכסים, אזורים ומגזרים שונים במקום להסתמך רק על קטיף דובדבנים.

גיוון מסייע לפזר סיכונים ומספק חשיפה למגוון רחב יותר של הזדמנויות השקעה.


העקרונות של השקעות בקטיף דובדבנים כוללים הנחיות או קריטריונים ספציפיים שהמשקיעים פועלים לפיהם בבחירת ההשקעות שלהם. בעוד שלמשקיעים בודדים עשויה להיות גישה ייחודית משלהם, הנה כמה עקרונות נפוצים הקשורים להשקעות בקטיף דובדבנים:


מחקר וניתוח

משקיעים העוסקים בקטיף דובדבנים בדרך כלל עורכים מחקר וניתוח מעמיקים על הזדמנויות השקעה אפשריות. זה עשוי לכלול לימוד דוחות כספיים, ניתוח מגמות בשוק, הערכת תחזית ענף והערכת הנוף התחרותי.

המטרה היא לזהות השקעות בעלות פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר או סיכון נמוך יותר בהשוואה לאחרים.


סלקטיביות

משקיעים בקטיף דובדבנים הם מאוד סלקטיביים בבחירות ההשקעה שלהם.

הם מתמקדים בנכסים, במגזרים או בשווקים ספציפיים שלדעתם מציעים את הסיכויים הטובים ביותר להצלחה. גישה סלקטיבית זו שמה לה למטרה למקסם תשואה על ידי ריכוז השקעות בתחומים שצפויים להשיג ביצועים טובים יותר.


הערכת סיכון-תגמול

משקיעים בבחירת דובדבן מעריכים בקפידה את פרופיל הסיכון-תגמול של כל הזדמנות השקעה.

הם מעריכים את התשואות הפוטנציאליות מול הסיכונים הנלווים ומקבלים החלטות השקעה על סמך ניתוח זה. ההשקעות המועדפות הן בעלות תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר ביחס לסיכונים שלהן.


ידע מיוחד

השקעת קטיף דובדבנים מוצלחת דורשת לעתים קרובות ידע מיוחד או מומחיות בתעשיות או בשווקים ספציפיים. למשקיעים עשויים להיות הבנה מעמיקה ותובנות לגבי מגזרים מסוימים, וזה מאפשר להם לזהות הזדמנויות שאחרים עלולים להתעלם מהן.

יתרון הידע הזה עוזר להם לקבל החלטות השקעה מושכלות.


גמישות

משקיעי קטיף הדובדבנים הם גמישים ובעלי יכולת הסתגלות בגישתם.

הם מוכנים לשנות את אסטרטגיות ההשקעה שלהם בהתבסס על תנאי שוק משתנים, מידע חדש או הזדמנויות מתפתחות.

זריזות זו מאפשרת להם לנצל מגמות מתפתחות או להתאים את הקצאת תיק ההשקעות שלהם לפי הצורך.


ניטור מתמשך

משקיעים בבחירת דובדבן עוקבים באופן רציף אחר ההשקעות שלהם כדי להבטיח שהן מתאימות לציפיות ולקריטריוני ההשקעה שלהם.

הערכה קבועה של ביצועים, של דינמיקה בשוק ושל גורמים רלוונטיים, עוזרת להם לבצע התאמות בזמן ולנצל הזדמנויות חדשות תוך ניהול סיכונים.


חשוב לציין שהשקעות בקטיף דובדבנים יכולות להיות סובייקטיביות ועלולות לשאת סיכונים, כולל הטיות פוטנציאליות, הזדמנויות החמצות וחוסר פיזור. משקיעים צריכים לשקול היטב את סובלנות הסיכון שלהם, יעדי ההשקעה שלהם, ולבקש ייעוץ מקצועי לפני שהם יעסקו באסטרטגיות לקטיף דובדבנים.


וורן באפט ידוע בשימוש בשיטה זו לצורך בחירת השקעותיו והניב במהלך שנות פעילותו, תשואות פנומנאליות.


לחצו כאן להצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. כך תוכלו לקבל עדכונים מהירים על התפתחויות בשוק.

לחצו כאן להצטרפות לערוץ היוטיוב שלנו ותקבלו סירטונים שלנו על נושאים חמים בשוק ההון.



21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加
bottom of page